Thursday, June 18, 2009

Photos from me

Dulu aku ada satu digital camera. Hadiah dari satu contest entah yg mana satu aku pun dah lupa sebab banyak sangat contest yang aku men hentam hantar and alhamdulillah, menang... :-)

So, citer pasal camera aku yang tak sempat aku pakai, kakak aku dapat tahu dan nak pinjam. Dia memang minat gila camera. Sebagai adik mithali, aku pun nak share la pakai...last2 terus jadi hak milik kekal...haha padan muka aku! Bila aku nak pakai, aku terpaksa "pinjam" dari kakak aku. Now, langsung takde peluang nak pakai sebab abang ipar dok bawak gi kerja...huhu..

Aku akhirnya akur dengan needs and demand to own a camera. Nak beli bukan boleh terus gi kedai & tanya taukey yang mana satu bagus. Alang2 beli, biar la menang memakai. Sebelum beli, aku nak "hands on trial" dulu camera2 yang aku dah shortlisted.

Mangsa pertama ialah Mars. Dah lama aku perhatikan image quality camera dia. Aku pun minta izin dari Mars untuk pinjam dan guna camera dia. Tak tahu gambar apa nak amek, aku pun start dengan view KLCC dari rumah aku.


Gambar diambil dari 40 kaki tinggi dari tanah. Belum edit. Cuma resize image je. Exposure at zero and 18x zoom. Power la Mars kitak empun camera.



Furthest view yang aku dapat snap. Eye view pun tak sejelas ini! Masih boleh nampak KLCC dalam keadaan berjerebu tebal.

A peaceful view dari salah satu spot from my neighbourhood. Gambar belakang rumah, nanti aku upload next posting. :-P

Buat tuan punya camera, terima kasih banyak2 sebab bagi pinjam and this is the third camera yang aku dah try snap gambar KLCC view. Cuma Lumix je yang berjaya snap as clear as an eye view. Tidak syak lagi....my next target... :-)

No comments:

Post a Comment

It's All About Love