Tuesday, October 13, 2009

Peminat Fanatik- sambungan

Ada apa ye pada aku ni smp ada peminat fanatik? Tp ini kisah benar & akibat terlalu tak tahan, aku jadikan bahan posting aku dlm blog aku.

Sebenarnya, aku saja bagi gelaran "peminat fanatik" utk sedapkan hati aku je. hehe...

Ada la sorang ni.... yang aku kenal thru a marriage... entah kenapa setiap kali dia nampak aku, dia akan jadi tak keruan. Selalu jugak la aku terima sms yang berbaur cemburu darinya.
Kadang-kadang aku layan...tapi kadang2 aku naik hangen juga dgn sms bebudak dia.

Rasanya, aku tak kacau rumah tangga dia. Aku juga tak ada kena mengena dgn spouse dia. Tapi aku akur yang aku lebih bahagia dengan hidupku sekarang dan aku lebih berdikari kalau compare dgnnya. Tu yang buat dia cemburu kot? Atau mungkin aku yang nampak 27 tahun when dia nampak mcm org dah berumur 37 tahun? huwahuwahuwa....

Aku kesian gak dgn dia ni...xde life...x kerja, anak2 hantar nursery, spouse busy siang malam. Ada kala, dia intai2 spouse dia keje...just in case...hehehe...

Kenapa mesti nak rasa curiga pada spouse kalau betul2 sayang?
Kenapa mesti nak rasa tergugat kalau sayang pada diri sendiri?
Kenapa mesti nak cemburu pada kehidupan orang lain kalau yakin pada kurniaan & dugaan Allah s.w.t.?

Apa pun, aku tak mahu posting aku jadi satu cemuhan atau mengaibkan orang itu. Cukup je takat ini. Aku tahu orang itu cemburu pada kehidupan yang aku ada. Kebebasan yang aku miliki selama ini. Kemewahan kasih sayang dari anak2 dan keluarga yang melimpah ruah dan kawan2 yang mesra bagai keluarga.

Mungkin itu yang membuat dia rasa rendah diri dan untuk mengatasi perasaan itu, dia hamburkan kata2 cemburu padaku.

Sayangilah diri sendiri & bersyukurlah dengan kasih sayang yang kamu ada sekarang. Sepatutnya, kamu improvise kan lagi kehidupan kamu dgn bertaqwa utk preparation hari "esok" dan berjimatlah untuk bekalan hari "susah".

Hari ini kita susah, tapi lihatlah dibelakang kita...masih ada yang lebih susah dari kita.

Aku hanya manusia biasa dan punya cerita hitam di zaman silam. Tapi aku pandang ke depan...bukan ratap atau kesal pada kesilapan diri.

Buang masa je la...

No comments:

Post a Comment